Welk dier klinkt als een keffende kip?

Ik was in Soestduinen. Daar, in de bossen, hoorde ik 's nachts een dier. Waarschijnlijk was het een vogel, maar dat weet ik niet zeker.

Het dier klonk zeer luid. Het maakte een geluid als een kefhondje dat een kip nadoet, of een kip die een kefhondje nadoet. Soms had het ook wat weg van het "uitlach-geluid" dat een vliegende meeuw soms maakt.

Welk dier kan dit zijn geweest?

2 weken geleden
HeerVoldemort
2 weken geleden
Ik denk aan een fazant. Keffende kip vind ik een passende omschrijving daarvan.

Antwoorden (1)

Dat kunnen jonge dassen zijn geweest.
2 weken geleden